Alguns dels participants del Campus amb Yann Sommer, el porter del FC Basel.

Viure experiències com les de fer d’entrenador de futbol o entrenar al costat de jugadors professionals son algunes de les vivències que aquets dies vuit joves d’entre 12 i 20 anys han disfrutat a l’Special Youth Campus 2011, que ha tingut lloc a la ciutat suïssa de Basilea. Aquests joves són esportistes que pertanyen a l’Special Olympics Catalunya i han estat seleccionats per aquesta entitat en col•laboració amb la Fundació FC Barcelona.

Èxit total

En la seva cinquena edició, aquest campus ha estat tot un èxit, no només perquè els seus participants han gaudit d’activitats esportives i socials, sinò perquè enguany també hi han participat tècnics d’equips com el Werder Bremen, el Bayern Leverkusen i el FC Basel. Uns dels dies que més impacte positiu va causar sobre els participants va ser el passat dijous, quan un total de 6 jugadors professionals del FC Basel, entre ells alguns internacionals per Suïssa, van participar en un dels entrenaments. “És una experiència única, em va fer molt feliç quan em van seleccionar. Les activitats son molt divertides i els entrenaments han estat genials”, deia Yerai Moliner, un dels participants del Campus.

D’alter banda, Jordi Mula, un dels entrenadors del Campus, ens explicava que “ ha estat una experiència molt enriquidora pels participants, els ha permès conèixer una altra cultura futbolística i integrar-se amb altres companys”.

Aquest projecte a Basilea 2011 s’emmarca dins de la nova col•laboració de la Fundació FC Barcelona amb Special Olympics, estretament lligada als objectius de la Fundació, la transmissió dels valors inherents a l’esport als nostres nens i nenes.