El grup de nens de l'Associació Catalana de la Síndrome X Frágil, a l'espai Fundació del Museu. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS / FCB

La Fundació FC Barcelona, compromesa amb el col·lectius més vulnerables, ha volgut mostrar el seu suport a totes les persones que pateixen la síndrome X Fràgil i les seves famílies. Per aquest motiu, coincidint amb el partit Barça-Granada d'aquest dimarts es van dur a terme diverses accions de sensibilització en col·laboració amb l'Associació Catalana de la Síndrome X Fràgil.

Accions al Camp Nou

Entre aquestes, l''speaker' del Camp Nou, Manel Vich, en els prolegòmens del partit va fer una menció a aquesta patologia hereditària. D'altra banda, la Fundació va convidar al partit deu infants que tenen aquesta síndrome i les seves famílies. Els infants van poder conèixer el Museu del Barça i, abans del partit, es van fer una foto amb els jugadors del primer equip.

També van assistir al partit una desena de professionals que col·laboren amb l'Associació Catalana de la síndrome X Fràgil, entre ells, metges i psicòlegs. A la llotja de l'Estadi van ser convidats també dues eminències en la materia, el Dr. Paul J. Hagerman i la Dra. Randi J Hagerman, que són a Barcelona per participar en unes jornades mèdiques sobre aquesta patologia.

Què és la síndrome X Fràgil?

La síndrome del cromosoma X fràgil és un trastorn genètic de transmissió familiar lligat al cromosoma X, que pot causar dificultats que poden anar des de problemes d'aprenentatge fins a una disminució en la capacitat intel·lectual. Aquesta síndrome afecta un de cada 4.000 nens i una de cada 6.000 nenes.

També amb el suport de Messi

Leo Messi s'ha solidaritzat en diverses ocasions amb la síndrome X Fràgil. La més  mediàtica va sel el 2 de maig del 2009, el dia del 2 a 6 al Bernabéu. En aquell partit el crac argentí, durant la celebració de cadascun dels dos gols que va marcar, va ensenyar una samarreta amb la inscripció 'Síndrome X Fràgil'.