Barça i Madrid, Junts per Àfrica

L'Obra Social La Caixa, la Fundació del FC Barcelona i la Fundació del Reial Madrid posaran en marxa la Campanya d'Emergència Humanitària a la Banya d'Àfrica Junts per Àfrica. L'acte de presentació, que es durà a terme aquest divendres a CaixaForum Madrid, comptarà amb la presència de Jaume Lanaspa, director executiu de l'Obra Social La Caixa, Carles Rexach, assessor del president del FC Barcelona, ​​i Emilio Butragueño, director de Relacions Institucionals del Reial Madrid.

L'Obra Social La Caixa obre el compte solidari, eix central de la campanya, amb una aportació de 100.000 euros. Amb el número 2100-0900-91-0211634155, el compte estarà obert a disposició de la solidaritat dels ciutadans a partir del 9 de desembre, vigília del Reial Madrid-Barça, fins al 22 d'abril del 2012, dia del partit de tornada. Aquests podran realitzar les seves aportacions a través de l'URL de la campanya: www.juntosxafrica.com, i també a través de les oficines i els canals electrònics de La Caixa (web Línia Oberta i caixers automàtics).

Per la seva banda, les fundacions dels dos clubs han cedit material exclusiu signat pels jugadors més carismàtics i representatius dels dos equips (per exemple, unes botes de Ronaldo, unes botes de Messi, uns guants de Valdés, samarretes i pilotes), per promoure amb un sorteig la participació del màxim nombre de persones. El sorteig, obert també del 9 de desembre al 22 d'abril i al qual s'accedeix a través de l'URL de la campanya, es realitzarà davant notari el 14 de maig del 2012.

L'import final que es recapti anirà destinat íntegrament a fer front a les necessitats més urgents a la Banya d'Àfrica, i concretament a tres projectes de l'Unicef, l'ACNUR i la FAO, amb l'objectiu de pal·liar la crisi humanitària provocada per la pitjor sequera en els últims 60 anys i que amenaça més de tretze milions de persones.