Vista dels nens israelians i palestins. Foto: Miguel Ruiz / FCB

La Fundació FC Barcelona ha col·laborat amb el Fons Català de Cooperació en la gestió de la visita a la Ciutat Comtal d'una cinquantena de joves israelians i palestins procedents de dos clubs esportius de Jerusalem, el Shoaffat, de la zona de Jerusalem Est, i el Hapoel Katamon, ubicat a Jerusalem Oest.

Foment de la convivència

L'objectiu del projecte és generar l'activació de sinergies pel foment de la pau i la bona convivència entre ambdues comunitats. El paper de la Fundació FC Barcelona en el projecte és fer incidència en l'esport com a element canalitzador de valors i generador de pau. Per aquest motiu, el grup de joves ha fet una visita a l'entrenament que el primer equip ha dut a terme aquest divendres a la Ciutat Esportiva.

"Quan estàs davant de Messi, no et fixes si el teu company és israelià o palestí, aquesta és l'essència de la convivència", ha assegurat Liran Gerassi, entrenador de l'equip infantil del Hapoel Katamon.

Partit i dinar de germanor

Posteriorment, els dos equips de Jerusalem  han disputat un partit de futbol en un dels camps d'aquesta instal·lació. Els esportistes tenen programat també aquesta jornada un dinar de germanor a les instal·lacions del Club i, a la tarda, faran una visita al circuit del Camp Nou Experience. "Visitar el Barça ha estat un somni fet realitat", assegura Annan Alyian, entrenador del Shoaffat: "El Barça transmet pau, felicitat i està implicat en projectes socials".

També al FCB-Sevilla

El joves tenen entre 10 i 12 anys i es troben a Barcelona des de dimecres, on han realitzat diverses activitats culturals. També seran presents al Camp Nou per al partit de dissabte entre el FC Barcelona i el Sevilla, on també els acompanyaran una delegació de YaLa (Young Leaders Movement), formada per tres joves israelians i tres d'àrabs, pertanyents a aquesta iniciativa de The Peres Center For Peace.