Ramon Pont i Isidre Esteve (Som el que ens proposem). FOTO: ÀLEX CAPARRÓS-FCB.

L’acte d’aquest dimecres a la tarda a l’Espai Roma del Camp Nou que tancava la campanya ‘Som el que ens proposem’ ha fet reflexionar i emocionar els 150 assistents, procedents principalment de la comunitat educativa i de col·lectius de persones amb mobilitat reduïda. El pilot de motos Isidre Esteve ha explicat la seva experiència de superació personal en el marc de la campanya impulsada per la Fundació del FC Barcelona de la mà de l’Institut Guttman i el Comitè Paralímpic Internacional.

Un discurs ple de vitalitat

Un dels objectius del projecte era el de sensibilitzar la societat envers la realitat de les persones amb discapacitat física. Esteve ho ha aconseguit. A través d’un discurs serè i vital ha relatat els episodis més importants de la seva vida, entre ells el de l’accident que li va fer perdre la mobilitat de les cames el 2007. “Sempre m’he considerat una persona afortunada. He dedicat la major part de la meva vida al món de l’esport i he pogut viure moltes experiències. Gràcies a això sóc com sóc i ara només busco la felicitat”, ha indicat.

Isidre Esteve ha volgut transmetre els valors que ha anat aprenent al llarg de 40 anys, com ara la humilitat, la dificultat de l’èxit, el treball en equip o el fet de valorar el que realment és important. Perseverant i positiu per naturalesa, el pilot d’Oliana ha exposat els seus projectes i somnis presents i de futur. L’espai Roma l’escoltava amb atenció i emoció. “La meva millora es va produir quan vaig acceptar la lesió i vaig assumir que les coses només podien anar a millor”, apuntava.

Després de la ponència d’Esteve, el directiu i vicepresident de la Fundació del FC Barcelona Ramon Pont sintetitzava: “Només per aquesta conferència ja ha valgut la pena la campanya ‘Som el que ens proposem’”.