D'esquerra a dreta, Josep Cortada, Fernando Garrido, Sandro Rosell, Ferran Martínez i Ramon Pont. Foto: Àlex Caparrós / FCB

Representants de la Fundació FC Barcelona i la FUNDACIÓN MAPFRE s'han reunit  per compartir els avenços en el marc del projecte que les dues entitats duen a terme a les faveles de Rio de Janeiro, fruit de l'aliança amb el  BID (Banc Interamericà de Desenvolupament).

Per part del FC Barcelona, han assistit a aquesta trobada el president Sandro Rosell; Ramon Pont, vicepresident primer de la Fundació, i Josep Cortada, el seu director general. Per part de MAPFRE, han participat a la trobada Fernando Garrido, director general de l'Institut d'Acció Social de la FUNDACIÓN MAPFRE, i Ferran Martínez, director general territorial de MAPFRE Catalunya.

Aplicació internacional de 'Futbol Net'

Tenint en compte el potencial educatiu de l'esport, les dues fundacions han decidit aplicar el programa 'Futbol Net' de la Fundació FC Barcelona a les faveles d'aquesta ciutat brasilera. Aquest projecte, del qual ja se n'han dut a terme diverses proves pilot a Catalunya, pretén fomentar els valors positius de l'esport entre els joves mitjançant la metodologia 'Futbol 3', un sistema que, partint de la pràctica del futbol, potencia el diàleg, la interactuació i, en definitiva, la cohesió social dels participants.

El projecte beneficiarà les 13 faveles que es troben al barri Complexo d'Alemão de Rio de Janeiro. Durant el mes març la Fundació FC Barcelona impartirà, al centre esportiu Carlos Castilho, sessions de formació a una desena d'educadors i monitors esportius que seran els encarregats d'aplicar la metodologia de 'Futbol Net' en aquesta zona.  Un cop acabades aquestes formacions s'iniciarà la implementació del projecte.

Èmfasi en el foment del respecte

Durant l'aplicació de 'Futbol Net' es treballaran, amb especial èmfasi, temes de respecte i tolerància, l'eradicació de la violència i la prevenció de conductes de risc. Els beneficiaris seran uns 250 nois i noies amb risc d'exclusió social d'entre 8 i 16 anys que viuen a les faveles. A partir de la temporada vinent les dues fundacions valoraran el fet de dur a terme el projecte en un altre barri de la ciutat.

L'índex de desenvolupament humà del barri Complexo d'Alemão és el més baix dels 126 barris de Rio de Janeiro. En aquesta zona, l'esperança de vida és de 64,5 anys i el 14% de la població és analfabeta. Al barri, hi viuen gairebé 90.000 persones i el 26% de la població té menys de 15 anys.