Al centre de la imatge, Emilio Butragueño, Carles Rexach i Jaume Lanaspa, director general de Fundació La Caixa, a la presentació de 'Junts per Àfrica'. Foto: Obra Social La Caixa

Aquest divendres al matí s'ha presentat a CaixaForum Madrid el projecte 'Junts per Àfrica', impulsat per l'Obra Social La Caixa, la Fundació del FC Barcelona i la Fundació del Reial Madrid. Es tracta d'un projecte solidari que pretén recaptar diners per fer front a l'emergència humanitària de la Banya d'Àfrica.

Donació d'objectes del primer equip

L'acte ha comptat amb la presència de Jaume Lanaspa, director executiu de l'Obra Social La Caixa, Carles Rexach, assessor del president del FC Barcelona, ​​i Emilio Butragueño, director de Relacions Institucionals del Reial Madrid. Les fundacions dels dos clubs han cedit material exclusiu signat pels jugadors més carismàtics i representatius dels dos equips (per exemple, unes botes de Ronaldo, unes botes de Messi, uns guants de Valdés, samarretes i pilotes), per promoure amb un sorteig la participació del màxim nombre de persones.

Un "èxit de l'esport"

Rexach ha recordat en la presentació que aquest projecte és "un èxit de l'esport" i que, en accions com aquesta, val la pena que Barça i Madrid "deixin de banda els temes esportius per recolzar iniciatives més importants que el futbol en sí mateix". L'exjugador també ha recodat que "La Caixa ha aconseguit que Barça i Madrid lluitin per una causa comuna". Un cop acabats els parlaments, Rexach i Butragueño han jugat, davant dels mitjans, una simbòlica partida de futbolí acompanyats de membres de La Caixa.

Per la seva banda, Butragueño ha destacat que el Reial Madrid "està orgullós de participar amb la Fundació del FC Barcelona i l'Obra Social de La Caixa". "Cerquem construir un món una mica millor", ha afirmat l'ex jugador madridista.

Futbol i solidaritat

L'Obra Social La Caixa ha obert un compte solidari, eix central de la campanya, amb una aportació de 100.000 euros. Amb el número 2100-0900-91-0211634155, el compte estarà obert a disposició de la solidaritat dels ciutadans des d'aquest divendres 9 de desembre, vigília del Reial Madrid-Barça, fins al 22 d'abril del 2012, dia del partit de tornada. Les aportacions també es poden fer a través de www.juntosxafrica.com