Els Dracs de Guttman han compartit parquet amb els jugadors del Barça d'hoquei patins. FOTO: ÀLEX CAPARRÓS / FCB

Aquest dijous a la tarda s’ha dut a terme al Palau una sessió d’entrenament conjunta de l’equip d’hoquei patins del FC Barcelona i els Dracs de Guttmann. Els Dracs són un equip format per 10 joves amb una discapacitat física molt severa i mobilitat molt reduïda d’edats compreses entre els 10 i els 16 anys. La majoria d’ells pateixen afectacions com ara distròfia espinal i juguen a hoquei amb adaptacions d’ortesi (l’estic enganxat a la cadira elèctrica) que els permet una satisfactòria adaptació per a la realització d’aquesta pràctica esportiva.

Reforç de l’autoestima

La sessió, que s’emmarca en el projecte ‘Som el que ens proposem’, ha durat uns 20 minuts i ha permès als integrants dels Dracs de Guttmann compartir diversos exercicis d’entrenament i un partidet amb els professionals de la secció d’hoquei del FC Barcelona. Amb aquesta acció s’ha aconseguit apropar l’esport d’elit al col·lectiu de persones discapacitades i reforçar així la seva autoestima i seguretat a l’hora de practicar l’hoquei.

Passadís d’homenatge

Els Dracs de Guttmann són els actuals guanyadors de la Lliga catalana d’hoquei en cadira de rodes elèctrica i properament participaran en el Campionat d’Espanya d’aquesta modalitat que se celebrarà al Prat del Llobregat. Per a Mark García, entrenador de l’equip, aquesta sessió ha estat “una motivació molt gran, perquè han pogut jugar amb els seus ídols”. Gaby Cairo i els seus també han gaudit d’aquesta trobada. “Ens ho hem passat molt bé, fins i tot més que ells”, ha assegurat l’entrenador de l’equip d’hoquei patins del FC Barcelona. Els Dracs de Guttmann han abandonat el parquet del Palau sota un passadís d’estics amb què els jugadors del Barça els han volgut homenatjar.

‘Som el que ens proposem’ és una campanya que pretén sensibilitzar la societat envers la realitat de les persones amb discapacitat física, reivindicar el paper de l’escola com a espai normalitzador i d’igualtat d’oportunitats per a tothom i posar de manifest que a través de la pràctica d’activitat física inclusiva es poden crear camins de coneixement, ensenyament i aprenentatge mutu.