Gerard Piqué. FOTO: MIGUEL RUIZ-FCB.

La Fundació del Barça ha entregat el material per a la campanya 'Junts per Àfrica', que promourà, amb un sorteig, la participació del màxim nombre de persones. Han estat deu samarretes, cinc pilotes signades per diversos jugadors com Carles Puyol, Cesc Fàbregas o Gerard Piqué, un parell de guants usats per Víctor Valdés i signats per ell i unes botes de Leo Messi, signades també per ell.

La campanya està organitzada conjuntament per l'Obra Social de "la Caixa", la Fundació del Reial Madrid i la Fundació FC Barcelona en favor de l'UNICEF, ACNUR i FAO. Es tracta d'un projecte solidari que pretén recaptar diners per fer front a l'emergència humanitària de la Banya d'Àfrica.

El divendres 9 de desembre es va presentar al CaixaForum Madrid el projecte 'Junts per Àfrica', amb la presència, entre d'altres, de Carles Rexach, assessor del president del FC Barcelona, ​​i d'Emilio Butragueño, director de Relacions Institucionals del Reial Madrid.

Futbol i solidaritat

L'Obra Social "la Caixa" va obrir un compte solidari, eix central de la campanya, amb una aportació de 100.000 euros. Amb el número 2100-0900-91-0211634155, el compte està obert a disposició de la solidaritat dels ciutadans des del 9 de desembre, vigília del Reial Madrid-Barça, fins al 22 d'abril del 2012, dia del partit de tornada. Les aportacions també es poden fer a través de www.juntosxafrica.com