Al Palau Blaugrana ha finalitzat la 14a marxa dels Special Olympics / FOTO: ÀLEX CAPARRÓS-FCB

La 14a marxa Special Olympics de Catalunya ha finalitzat al Palau Blaugrana, una tradició que es va repetint en les edicions dels darrers anys. La caminada, que reivindica la integració de les persones amb discapacitat a través del esport, ha reunit unes 2.000 persones, que han sortit des de la plaça Maria Cristina fins arribar a les dependències del FC Barcelona, on els esperava una gran festa. Entre la varietat d'espectacles, ha destacat l'emotiu record dels Jocs del 1992, en què Epi i Antonio Rebollo han reviscut en directe l'encesa del peveter.

L'acte també ha comptat amb una exhibició de FreeStyle Football, una disciplina que ha sorprès tots els assistents amb les seves acrobàcies amb la pilota, i un minipartit de futbol sala entre dos equips combinats de jugadors del FC Barcelona i de Special Olympics Catalunya. La música ha anat a càrrec d''Els Catarres', que han interpretat el seu 'single' més conegut, 'Jennifer', i 'Els Manolos'.

El capità de futbol sala del FC Barcelona, Javi Rodríguez, i el d'hanbol, Laszlo Nagy, han estat els padrins dels esportistes Special Olympics-ACELL d'enguany.

Un conveni per afavorir l'esport

Des de fa anys, Special Olympics Barcelona i la Fundació FC Barcelona tenen un conveni amb el qual volen donar més visibilitat a les persones amb discapacitat intel·lectual que practiquen esport. Els mateixos organitzadors de la marxa reconeixen la importància d'aquest acord entre les dues associacions: "Som més imparables que mai, perquè ens omple d'orgull haver-nos consolidat amb un magnífic company de viatge, el FC Barcelona, i especialment amb la seva Fundació".

Un lema ple de simbolisme

Sota el lema 'Tots junts som imparables', s'ha volgut remarcar la important tasca que les persones discapacitades desenvolupen en l'esport, en la feina i en el seu entorn més immediat, i s'ha recordat el valor del col·lectiu i la importància d'unir forces en aquests moments tan complicats.

Els guardonats

Durant la marxa també s'ha celebrat la III Edició dels Premis Nacionals Special Olmypics, que ha atorgat diferents premis tenint en compte diversos valors:

Premi d'Honor

Josep Lluís Vilaseca (exdirigent blaugrana)

Premi al Valor Esportiu

Jordi Mestres

TEB Hoquei (premi al col·leciu)

Premi al Compromís Solidari

C. Bàsquet Martorell Solvin