FutbolNet al Carmel. FOTO: MIGUEL RUIZ-FCB.

Aquest dissabte s’ha celebrat el Festival FutbolNet a la rambla del Carmel de Barcelona, en el marc de l’aplicació d’aquest projecte impulsat per la Fundació FC Barcelona. Aquesta festa ludicoesportiva pretenia obrir a la comunitat el projecte ‘FutbolNet’ de foment de valors positius a través de l’esport. Hi participaven més de 200 infants del barri, els seixanta que apliquen el projecte setmanalment, i un ampli grup de nous beneficiaris escollits especialment per a l’ocasió.

Guanyen els que millor apliquen els valors

La Fundació celebra aquesta festa coincidint amb l’equador de la implementació del programa ‘FutbolNet’ al barri del Carmel, que va iniciar-se al mes de març passat. Durant la jornada s’ha programat un torneig de futbol amb valors en tres categories, en el qual participen una vintena d’equips formats per joves d’entre 8 i 16 anys. Tots ells han aplicat la metodologia del projecte que pretén fomentar valors com el compromís, el respecte, la tolerància, el treball en equip, la responsabilitat i l’esforç. Els equips que millor aplicaven aquests valors durant el joc rebien com a guardó unes medalles al final de la jornada.

Implicació d’una penya i altres entitats del barri

A més de futbol, el Festival FutbolNet del Carmel comptava amb una gran implicació de les entitats del barri. Entre aquestes, la Penya Barcelonista Teixonera, que oferia un taller de xapes; l’Associació de Festes Teixonera, que proposava un taller de retallades i de pintura; l’Associació d’Alumnes de l’IES Ferran Tallada, que proposava un taller de ràdio, i l’Escola de Dansa Neoclàssic, que ha preparat un espectacle de jazz. Durant tot el dia a la rambla del Carmel també s'ha pogut gaudir, entre d’altres, de tallers de malabarismes, de mandales, de jocs tradicionals, de pintura facial i d’espectacles de gimnàstica rítmica i hip-hop.

El projecte arribarà a 20 localitats catalanes

‘FutbolNet’ és un projecte de la Fundació FC Barcelona que pretén educar els infants i joves a través del foment dels valors positius que es deriven de la pràctica esportiva, concretament del futbol. El programa té una durada de 24 setmanes i cada sessió es divideix en tres parts: una discussió anterior al partit, un partit de futbol i una xerrada posterior. El diàleg es converteix, doncs, en una part del joc i no en un complement. El projecte, que s’aplicarà durant el 2012 a 20 municipis de Catalunya, té uns 4.000 beneficiaris, escollits seguint criteris de vulnerabilitat social.