Ramon Pont, vicepresident de la Fundació FC Barcelona, Anthony Lake, director executiu de l'Unicef, Marc Bartra i setanta-cinc joves del CEIP Pegaso de Barcelona / FOTO: MIGUEL RUIZ - FCB

En un acte a la Sala París del Club, la Fundació FC Barcelona i l’Unicef han refermat el seu compromís per millorar les vides de milions de nens a través de l'esport i l'educació. Ramon Pont, vicepresident de la Fundació FC Barcelona, Anthony Lake, director executiu de l'Unicef, Marc Bartra i setanta-cinc joves del CEIP Pegaso de Barcelona s’han reunit per discutir la importància de l'esport en la vida dels nens. "El FC Barcelona està molt compromès a treballar amb l’Unicef per donar a conèixer la situació de la infància al món i promoure l'educació i l'esport", ha assegurat Ramon Pont.

La importància de l’esport en els nens

L’Unicef reconeix la funció essencial de l'activitat física i l'esport en la vida dels nens. La participació dels joves en l'esport i el joc contribueix al seu desenvolupament físic i psicosocial i els ofereix valors bàsics i habilitats per a la vida, com ara la disciplina, el treball en equip, l’equitat i el respecte als altres. L’esport i el joc també poden ajudar a lluitar contra la discriminació i l'exclusió dels grups marginats, inclosos els nens amb discapacitats.

"L’Unicef es congratula per la seva associació amb el FC Barcelona. A través d'aquesta col·laboració, l’Unicef i el FC Barcelona s'han compromès a proporcionar a milions de nens l'oportunitat de rebre una educació, d’experimentar l’alegria de l’esport i d’aprendre valors positius a través de l'educació física, l'esport i el joc", ha assegurat Anthony Lake, en la seva primera visita a la seu del FC Barcelona.

Marc Bartra, juntament amb Ramon Pont i Anthony Lake, han respost les preguntes del grup de joves. La majoria de preguntes han estat sobre l’Unicef, els nens d'altres països, el futbol i per què el FC Barcelona té un acord amb l’Unicef.

Programa dirigit a Brasil, la Xina, Ghana i Sud-Àfrica

El FC Barcelona aporta un total d’1,5 milions d'euros a l'any per donar suport al treball de l’Unicef amb l'objectiu d'arribar a milions de nens a 16.000 escoles de quatre països: el Brasil, la Xina, Ghana i Sud-Àfrica. Més de 5.000 professors i entrenadors seran formats perquè l'esport i els seus valors positius s’integrin als programes escolars. A aquestes escoles també se’ls proporcionarà material esportiu i una millora en les infraestructures per aplicar els programes d'educació física i esport.

Lake es declara culer

Durant l’acte el director executiu d’Unicef, Anthony Lake, s’ha declarat obertament seguidor del FC Barcelona. “Sóc diplomàtic, però per damunt de tot sóc seguidor, i jo sóc culer”. Lake ha explicat diverses anècdotes com la de la final del Mundial de Futbol entre Espanya i Holanda, quan va seguir el partit al costat d’altres mandataris i no va dubtar a mostrar la samarreta del Barça que duia sota la camisa. També ha tingut paraules cap a Marc Bartra, present també a l’acte. A Lake no ha necessitat que li presentessin, ja que l’ha reconegut i li ha recomanat que segueixi amb aquesta progressió.