Vista general dels esportistes participants al torneig/ FOTO: ARXIU FCB

La secció d’hoquei del FC Barcelona, juntament amb el col·legi Paideia de Les Corts, va organitzar dissabte passat la II Copa Barcelona d’Hoquei Especial. La Fundació FC Barcelona ha donat suport a aquesta iniciativa, en el marc de la campanya ‘Som el que ens proposem’.

En aquesta competició, es van formar 17 equips d’hoquei d’esportistes amb discapacitació intel·lectual repartits en dues categories diferents, en funció de les seves aptituds. La categoria blanca, formada pels jugadors més ràpids i forts (sis equips), i la categoria verda, formada pels jugadors menys forts (deu equips). Els esportistes van competir durant gairebé quatre hores davant una forta afluència de públic, familiars i institucions que els van voler donar suport.

Un esport a l’alça

L’hoquei per a esportistes amb discapacitació intel·lectual és un esport força desenvolupat als països del centre d’Europa, amb competicions internacionals ben arrelades i un gran nombre de participants també als Special Olimpics. Aquest esport combina la capacitat de formació de clubs molt competitius, com el FC Barcelona, el Júnior, l’Atlètic Terrassa, l’Egara o el RC Polo, amb l’experiència en el camp de la discapacitació intel·lectual de centres especialitzats, com el Col·legi Paideia o el Centre Ocupacional de Les Corts.

Des del FC Barcelona, amb el suport de la Federació Catalana d’hoquei, s’ha aconseguit que cada club d’hoquei de Catalunya tingui un equip d’hoquei especial, sent una categoria més dintre del seu ventall d’opcions.

El Barça, impulsor en l’àmbit estatal

El FC Barcelona ha estat l’encarregat de promocionar aquesta categoria de l’hoquei arreu de l’Estat espanyol i va impulsar la seva pràctica als col·legis Paideia i Moragas de Barcelona, en els quals també fa formació habitualment. El 30 d’octubre del 2007 va tenir lloc el primer partit. A banda d’aquests dos, el Barça també fa formació a centres com l’Estel-Can Bori de l’Hospitalet o la Fundació Llar Montjuïc-Poble Sec. De fet, a l’escola d’hoquei del FCB ja està integrada aquesta categoria, on es veu progressar setmana a setmana aquests esportistes.