D'esquerra a dreta, Josep Cortada (Fundació FC Barcelona), Enrique Sánchez (Fundació Reial Madrid), Jaume Lanaspa (Obra Social "la Caixa"), María Angeles Siemens (ACNUR) i Paloma Escudero (Unicef), durant l'assignació dels fons recaptats. FOTO: La Caixa

Per tal de contribuir a pal·liar la crisi humanitària de la Banya d’Àfrica, l’Obra Social ‘La Caixa’, en col·laboració amb les fundacions del FC Barcelona i del Reial Madrid, va posar en marxa una campanya de captació de fons per alleujar el patiment de les víctimes d’aquesta emergència. La campanya ha aconseguit reunir més de 154.335 euros que es distribuiran a parts iguals entre l’Unicef, l’ACNUR i la FAO per dur a terme projectes a les zones afectades.

Jaime Lanaspa, director executiu de l’Obra Social ‘La Caixa’; Josep Cortada, director general de la Fundació FC Barcelona; Enrique Sánchez, vicepresident executiu de la Fundación Real Madrid; Paloma Escudero, directora executiva d’Unicef Espanya; María Ángeles Siemens, directora general del Comitè Espanyol d’ACNUR, i Beatriz Beeckmans, portaveu de la FAO, han signat aquest dimarts a Madrid tres convenis per establir la gestió de les donacions recaptades i destinar-les íntegrament i a parts iguals a les tres ONG.

Sumant esforços

La Fundació FC Barcelona va cedir per a la campanya material exclusiu dels jugadors del primer equip que va servir per promoure, a través d’un sorteig, la participació del màxim nombre de persones en aquest projecte.

L’Obra Social ‘La Caixa’ va obrir el seu compte solidari al desembre passat i va animar els ciutadans a fer-hi les seves aportacions a través de la URL de la campanya (www.juntosxafrica.com) i també a través de les oficines i els canals electrònics de ‘La Caixa’ (web Línia Oberta i caixers automàtics).

Detall dels tres projectes

L’import final obtingut per la campanya, 154.335 euros, es destinarà íntegrament, per l’acord signat avui, a fer front a les necessitats més urgents a la Banya d’Àfrica, concretament a tres projectes de l’Unicef, l’ACNUR i la FAO.

L’Unicef destina els fons atorgats a lluitar contra la desnutrició aguda greu a Somàlia. Amb aquesta quantitat es pot proporcionar tractament contra la desnutrició aguda greu a 1.285 nens d’entre 6 mesos i 5 anys. Aquest tractament complet consisteix a prendre 2-3 unitats d’aliment terapèutic durant 4-6 setmanes, i té un cost de 42 euros. Amb aquesta aportació l’Unicef podrà distribuir més de 100.000 unitats d’aliment terapèutic.

L’ACNUR destina l’aportació rebuda a 8.325 persones refugiades als camps de Dadaab a Kenya, víctimes de la sequera, la fam i el conflicte de Somàlia, que rebran ajuda humanitària: refugis, paquets amb materials bàsics per al refugi (estris de cuina, mosquiteres, bidons per transportar aigua, matalassos, etc.) i paquets d’emergència (que inclouen galetes i alimentació terapèutica, sals de rehidratació, pastilles potabilitzadores d’aigua, etc.).

La FAO destina els fons a una zona de màxima emergència alimentària, a Kenya, per ajudar 27 famílies altament vulnerables (dones vídues i nens i nenes orfes) a aconseguir l’autosuficiència alimentària mitjançant la cria de conills, la qual cosa els permetrà produir aliment i iniciar una petita activitat comercial. A causa de l’alt cost de la carn, moltes famílies no en poden consumir, i la cria de conills servirà per millorar aquesta situació.