Artur Mas, a la trobada amb els respresentants del XICS.

El president de la Generalitat, Artur Mas, s'ha reunit aquest divendres al matí a Tànger amb una delegació de la Fundació FC Barcelona, encapçalada pel patró Ramon Palou, amb l'objectiu de conèixer de prop el treball que es duu a terme amb el XICS de Tànger, situat al barri de Bni Makada. En aquesta trobada, hi han participat també membres del Casal dels Infants i de les diferents entitats locals que prenen part en el projecte.

Mas va iniciar dimecres un viatge oficial al Marroc, acompanyat de diversos consellers i de prop de 200 empresaris, amb l'objectiu de contribuir a posicionar les empreses catalanes en la licitació dels principals projectes d'aquest país del Magrib.

Projecte cogestionat amb el Casal dels Infants

El projecte XICS té en aquest país un total de 2.000 beneficiaris i ofereix, entre altres coses, reforç escolar, assistència social i accés a l'esport i al lleure a joves entre 8 i 21 anys. El projecte compta també amb la cogestió del Casal dels Infants, una entitat catalana de reconegut prestigi en la transformació social i en l'ajuda a la infància i a l'adolescència.  L'Agència Catalana per a la Cooperació al Desenvolupament (ACCD) participa en el programa com a entitat cofinançadora.

També en el marc de la visita del cap de l'Executiu català al Marroc, un grup de beneficiaris del projecte XICS va assistir dijous a un altre dels actes de l'agenda presidencial. Mas va inaugurar a Tànger una nova fàbrica de tubs aïllants pertanyent a l'empresa Relats, amb seu a Caldes de Montbui. Cinc beneficiaris del programa de formació professional en hostaleria que ofereix el XICS van realitzar pràctiques professionals ajudant l'equip encarregat del càtering d'aquest acte.