Il·lusió culer als hospitals de Barcelona

Els membres del primer equip i directius del FC Barcelona han visitat els diversos hospitals barcelonins després de l’entrenament a portes obertes al Miniestadi

Després de l’entrenament a portes obertes al Miniestadi amb els jugadors del primer equip, la jornada ha acabat amb la visita dels jugadors, el cos tècnic, directius i membres del Patronat de la Fundació FCB a diversos hospitals de la ciutat de Barcelona.

Semedo, Rakitic, Iniesta, Vermaelen, Digne, Ernesto Valverde, Josep Maria Bartomeu i Jordi Cardoner han visitat l’Hospital Sant Joan de Déu; Dembélé, Paco Alcácer, Ter Stegen, Umtiti, Jon Aspiazu i Pau Vilanova a l’ Hospital Vall d’Hebron; Messi, Suárez, J.R. De La Fuente i Maria Teixidor a l’Hospital de Sant Pau; André Gomes, Aleix Vidal, Joan Barbarà i Jordi Calsamiglia a l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol; Jordi Alba, Sergi Roberto, J.A. Pozanco i Javier Bordas a l’Hospital de Barcelona; Cillessen, Mascherano, Edu Pons i Xavier Vilajoana a l’ Hospital de Nens de Barcelona; Sergio Busquets i Josep Ramon Vidal-Abarca a Hospital Parc Taulí; Rafinha, Paulinho, Antonio Gómez i Emili Rousaud a Cottolengo Padre Alegre i Denis Suárez, Piqué i  Dídac Lee a la Casa Ronald McDonald.

Tots ells han repartit il·lusió entre els nens i nenes ingressats als diferents centres hospitalaris, els han obsequiat amb productes del Barça i s'han fotografiat amb tots ells per tancar una jornada molt especial en la vigília de Reis.

Un nen assisteix a l'entrenament gràcies a un robot teledirigit

En Gustavo, un nen hondureny de 10 anys que està ingressat a l’Hospital de Sant Pau, ha pogut assistir a l’entrenament de portes obertes mercès a un robot teledirigit que ha pogut controlar des de el llit de la habitació on es troba hospitalitzat.

Aquest iniciativa promoguda per la fundació de l’exjugador del FC Barcelona Éric Abidal i la Fundació Barça, compta amb la col·laboració de l’empresa AWABOT que ha desenvolupat tècnicament aquest robot.

És el segon cop que s’utilitza aquest robot, anomenat Pol en record del nen que va participar en la primera experiència pilot, que forma part del projecte d’innovació social de la Fundació destinat a infants i joves de tot el món fins a 18 anys que pateixen malalties molt greus i que, a causa de la seva situació, estan hospitalitzats o no poden desplaçar-se.

Permet trobades virtuals que es fan mitjançant aquest robot teledirigit, controlat per l’infant mitjançant un ordinador amb càmera i connexió a internet. Es controla a distància a través d’un teclat. Té dues càmeres, una a la part de dalt i l’altra a la part inferior, per tenir una visió completa. Disposa de set micròfons interiors que poden aïllar el soroll del voltant. Aquesta acció s’emmarca dins del nou eix estratègic de la Fundació d’innovació social i generació de pensament.