Special Olympics Catalunya organitza un Simposium per a la inclusió a clubs esportius amb el suport de la Fundació Barça

A l’esdeveniment es va explicar per què és positiu crear seccions Special a clubs ordinaris i es van lliurar els premis Nacionals Special Olympics

Barcelona 16/02/2018

Per què incorporar una secció Special crea valor afegit a un club esportiu? Aquest ha estat un dels objectius del Simpòsium sobre la inclusió en els clubs esportius, conscienciar els clubs per incorporar seccions d’esportistes amb discapacitat intel·lectual a les entitats. Aquest Simpòsium  s’ha celebrat a l’Auditori 1899 del Camp Nou, dins del marc de col·laboració de la Fundació Barça i Special Olympics Catalunya.

Incorporar una secció Special és una acció de win-win amb què es crea un valor afegit en els clubs i es produeix una millora notable en els esportistes amb discapacitat intel·lectual i a les seves entitats.

A l’esdeveniment es van exposar casos d’èxit amb clubs esportius que ja han fet el pas i tenen una secció Special com l’equip de bàsquet Barna Màgics, el Club Natació Sabadell, el Club de Gimnàstica Egiba de Manresa (amb l’entitat Ampans) o el Club de Vela Blanes amb el Club Esportiu el Vilar. Els assistents també podran conèixer les metodologies i programes inclusius de la Fundació Barça. També es detallarà el procediment necessari per a la creació de seccions Special.

El simposi ha estat organitzat per Special Olympics Catalunya i compta amb el suport de la Fundació Barça, Federació ACELL, UFEC, Secretaria General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya i l’ACM (Associació Catalana de Municipis).

L’objectiu és fer que des de les federacions, ajuntaments i clubs es doni un nou impuls a l’esport català i seguir caminant cap a una societat encara més inclusiva i integradora.

La Fundació Barça, implicada amb les seccions Special

La Fundació Barça col·labora des del 2009 en projectes amb Special Olympics Catalunya. Entre les activitats conjuntes destaquen la Marxa Special Olympics per la ciutat de Barcelona, o el projecte ONE TEAM de l’Eurolliga, que han implicat la secció de bàsquet blaugrana amb diferents seccions Special de Catalunya. En el marc de la relació amb el Barça, es va crear La Penya Special, vinculada a Special Olympics Catalunya i a la Federació ACELL.

9ns Premis Nacionals Special Olympics

Els Premis reconeixen esportistes, associacions, entitats i col·laboradors que donen suport als esportistes amb discapacitat intel·lectual i al moviment Special Olympics i, també, a iniciatives solidàries i integradores.

Els guardonats d’aquesta edició són:

Premi d’Honor: a títol pòstum a Francesc Martínez de Foix

Premi a la Iniciativa Solidària: Relats Solidaris

Premi a la Responsabilitat Social: Bauhaus

Premi al Compromís Solidari: Unió Esportiva Sant Andreu

Premi al Valor Esportiu col·lectiu: Escola d’Educació Especial Crespinell de Terrassa

Premi al Valor Esportiu individual femení: Soledad Esteve de Caldes de Malavella

Premi al Valor Esportiu individual masculí: Kilian Vera de Barcelona