Despertar la consciència social dels jugadors de la Masia

La vocació formativa de La Masia té una de les seves màximes expressions en el projecte Masia Solidària, una iniciativa conjunta amb la Fundació Barça que busca que els esportistes més joves del Barça adquireixin una sensibilitat social i apliquin els cinc valors del Club (treball en equip, respecte, humilitat, esforç i ambició) a través d'experiències viscudes en primera persona fent activitats amb diverses entitats socials.

Concretament, pel que fa als jugadors, el projecte planteja diversos objectius: donar a conèixer als esportistes altres realitats socials, desenvolupar les seves competències i habilitats socioemocionals i fomentar el seu esperit crític i reflexiu vers les injustícies socials, per trencar prejudicis.

Educació emocional

El projecte Masia Solidària afavoreix l'intercanvi d'experiències entre els esportistes i les persones vulnerables que acullen les entitats socials i permet el seu enriquiment mutu.

El projecte contribueix al benestar emocional dels i les participants de les entitats socials amb les quals es treballa. Amb la visita a la Ciutat Esportiva, els participants poden gaudir d'un entrenament conjunt o veure un partit dels nostres jugadors.

Els joves de la Masia coneixen la realitat d'una residència de gent gran, de persones amb diverses discapacitats, d'infants de centres oberts, de nens i nenes amb malalties, de persones amb discapacitat neurològica o de joves amb adiccions comportementals.

Durant l'actual temporada, participen en el projecte 18 entitats socials, i quasi 600 esportistes dels 39 equips de la Masia.