350 nens i nenes de Queens participen al festival del programa d’inclusió social de la Fundació Barça

És la primera edició del programa d’inclusió de la Fundació amb metodologia ‘FutbolNet’ que es porta a terme als Estats Units i compta amb el suport de Goya Foods i el Departament d’Educació de NY
FutbolNet a NYC

Descobreix com FutbolNet canvia la vida de nens a Queens

La Fundació Barça ha organitzat el festival de cloenda de la primera edició del programa d’inclusió social en què han participat 350 nens i nenes de quatre escoles públiques del barri de Queens, a Nova York. El programa compta amb el suport del Departament d’Educació de la ciutat (DOE) i de l’empresa Goya Foods.

La jornada es va celebrar a les instal·lacions esportives de Flushing Meadows Corona Parkdurant tot el matí i ha permès unir tots els nens i nenes que han participat durant aquesta primera temporada al programa social de la Fundació Barça, en què s’utilitza la metodologia FutbolNet, la mateixa que en gairebé els 53 països del món on treballa actualment, especialment a Catalunya, on va iniciar-se l’any 2011.

Aquest és el primer programa que es porta a terme durant tota la temporada en una ciutat dels Estats Units, i ha comptat amb la participació d’alumnes de quatre escoles públiques de Queens: IS 5 The Walter Crowley Intermediate School, IS 61 Leonardo da Vinci, Q277, Hunters Point Campus i The Riverview School. Aquesta darrera és una escola d’educació especial per a infants amb discapacitats psíquiques.

Des del mes de novembre s’han realitzat dues sessions setmanals en cadascuna d’aquestes escoles, les quals han estat molt ben valorades per responsables dels centres i del Departament d’Educació, així com també pels professors d’educació física que han realitzat les sessions de FutbolNet, després d’haver rebut una formació metodològica per part de tècnics de la Fundació Barça.