Xavi, amb la força del cadell d’un lleó ferit

“Gràcies a l’afecte manifest dels seus companys, ha emprès un nou camí”

Foto: Germán Parga

Text: Josep Giralt

A l'abril de l'any 2015 es va adaptar la metodologia FutbolNet per crear un grup d'iniciació esportiva per a nens, nenes, i joves amb discapacitat per promoure la pràctica esportiva com a millora i desenvolupament de les seves capacitats. El Xavi té 8 anys i va a una escola inclusiva. A causa de la malaltia que presenta té el cos una mica inflat, el to muscular rígid i tota activitat li suposa un cansament físic extra, molt més gran que el que pugui tenir qualsevol altre nen de la seva edat. No obstant això,  tot passa a segon pla, quan el veus moure's en el camp de joc.

El Xavi va començar jugant a FutbolNet dos dies a la setmana, però va haver de baixar el ritme a causa del cansament acumulat, i la falta de concentració. Des de les hores, només participa els dijous, però segons els seus monitors i professors, es passa la setmana esperant a que arribi el dia per jugar amb els seus amics.

Avui el Xavi és una peça fonamental del grup. El més sorprenent de la seva història és que gràcies a la seva actitud, i sobretot a causa de l'afecte manifest dels seus companys, ha emprès un nou camí. Ha convertit les seves caigudes en passades de futbol, la seva por en un repte, i els seus somnis en un camp de joc. Mantenir una conversa fluida amb el Xavi no és fàcil, però la seva capacitat emocional és tan intensa, que resulta impossible no empatitzar amb ell. El seu caràcter i sentir-se estimat ha influït perquè el seu destí no sigui el que tenia predestinat. És un exemple de vitalitat, de positivisme i de fortalesa.

La seva doctora li ha comentat a la família que practicar esport li ha suposat una notable millora a nivell motriu. Però veient-lo es pot percebre clarament que no tan sols  ha millorat el to muscular i la esquena, sinó la seva il·lusió per viure i per estimar.