Salma, la deessa Themis de la justícia

“He trobat un espai on sentir-me lliure i on aprendre a resoldre el conflictes”.

Foto: Germán Parga

Text: Josep Giralt

La Salma va néixer a Còrdova, Argentina. Té tretze anys i fa un any que participa a FutbolNet. S’hi va apuntar animada per un grup d'amigues de l'institut. Fa cinc anys que viu a Barcelona. Aparenta més serietat i intel·ligència de la que correspondria a algú de la seva edat. L'ésser humà és, primer de tot un projecte.

Ella ho té clar, ens mira sense parpellejar i ens diu: "Jo seré fiscal. M'agradaria ajudar a construir una societat més justa, i treballar pels drets del ciutadans.” FutbolNet li ha permès, en un temps relativament curt, trobar un espai on sentir-se lliure. Dins dels actes humans, la llibertat és on es realitza més profunda i autènticament la nostra humanitat. Podria semblar que la Salma compleix amb tots els estereotips de l'argentina conversadora i preparada intel·lectualment, però no obstant això, la seva sensibilitat denota que per arribar fins a aquí ha hagut de recórrer un llarg camí.

Les persones no som una cosa, som un procés. Al principi va tenir problemes d'integració, però ja estan superats. Participa a FutbolNet i en un grup de teatre de l'institut. "De FutbolNet m'agrada el treball en equip, la relació que es crea amb els meus companys i companyes, i els valors que ens transmeten. M'agrada com treballem la humilitat, i també l'ambició. De les coses que més he gaudit és aprendre a resoldre els conflictes".

La Salma s'expressa en un català perfecte, i se sent integrada i envoltada d'amics. La seva actitud és positiva, mira de fit a fit  l’objectiu de la càmera i somriu. Sembla que ja no té por, i sap, que,  igual que s'ha fet amb ella, les coses es fan per amor o no serveixen.