El febrer passat es va renovar i ampliar l'aliança entre l'UNICEF i la Fundació FC Barcelona | GERMÁN PARGA / FCB

La Fundació FC Barcelona i l’UNICEF ​​van fer la seva primera encaixada de mans el 7 de setembre de 2006 amb el compromís de reivindicar els drets dels nens i les nenes al món i d'assegurar-los una educació de qualitat.

Va ser una entesa pionera en l’àmbit dels patrocinis solidaris que va donar la volta al món i que va projectar internacionalment el lema ‘Més que un Club’, un compromís amb la societat que sempre ha caracteritzat el FC Barcelona.

Més d'un milió de beneficiaris en deu anys

El passat mes de setembre es van complir deu anys de la signatura del primer acord  a la seu de les Nacions Unides de Nova York. Des de llavors, les dues organitzacions han unit forces per beneficiar més d'un milió de nens i nenes a través de projectes conjunts en set països, deixant un inesborrable record allà on han centrat els seus esforços.

Del 2006 al 2010 es va treballar a Swazilàndia, Malawi i Angola en la sensibilització, prevenció i detecció del VIH/Sida. Del 2011 a l'actualitat el treball se centra a Sud-àfrica, Ghana, el Brasil i la Xina, usant l'esport com a eina educativa i de desenvolupament.

El Barça ha augmentat la seva aportació anual fins als 2 milions d'euros a l'any

Després de deu anys d'intens treball sobre el terreny, impulsant projectes socials arreu del món a favor de la infància vulnerable, les dues entitats van fer un pas endavant el passat mes de febrer i van ampliar la seva aliança.

Gràcies a aquest nou acord la Fundació FC Barcelona aporta anualment 2 milions d'euros a la col·laboració, amb l'objectiu d'implementar projectes que fomentin l'educació dels joves i la infància a través de l'esport a les àrees més necessitades del planeta.

Fins ara la Fundació FC Barcelona aportava 1,5 milions d'euros a l'any a la col·laboració amb l’UNICEF. Aquest increment de mig milió d'euros es destinarà a donar suport a la tasca d’UNICEF en emergències i reforça el compromís del Barça amb la infància i obre un nou capítol en la col·laboració que permet estendre el treball conjunt a més nens i nenes a tot el món.

L’acord estarà vigent fins al 2020, amb el compromís que el logotip de l’UNICEF continuarà a la samarreta del primer equip per fomentar la sensibilització sobre els drets de la infància.

El millor aliat possible a favor de la infància

L’UNICEF és l'agència de les Nacions Unides per a la Infància, l'entitat més prestigiosa i emblemàtica arreu del món en aquest àmbit, a la qual el FC Barcelona vol mostrar el seu màxim respecte i agraïment amb aquest nou acord.

El joc és un dret reconegut a la infància i les activitats esportives són una eina poderosíssima per millorar les vides dels més petits. Durant aquesta dècada el repte ha estat combinar aquests dos elements, esport i joc, i convertir-los en porta d'accés a l'educació perquè milers de nens i nenes puguin desenvolupar tot el seu potencial.

Aquestes són algunes de les fites social aconseguides en els quatre països on l’aliança treballa actualment:

A Ghana s'ha arribat a més de 263.000 nens en més de 1.350 escoles, que han rebut kits esportius i s'han beneficiat de sessions educatives sobre lideratge i valors.

A la Xina, la Fundació FCB i l’UNICEF han aconseguit arribar a més de 230.000 nens a 392 escoles rurals. A més, s'han creat 21 Espais Amics de  la Infància que donen suport a 14.600 nens i 6.450 pares i tutors.

A Sud-àfrica, les dues entitats treballen per garantir oportunitats als nens i adolescents. 2.715 joves han participat en tallers de lideratge promocionats pel 'Girls and Boys Education Movement'.

Al Brasil, el suport que el Barça ha donat als programes de l’UNICEF ha arribat a més de 57.000 nens i nenes. Més de 37.000 joves, 4.000 dels quals viuen amb discapacitats, són beneficiaris directes el curs Portes Obertes a la Inclusió.