Aliança amb la Fundació Eric Abidal | GERMAN PARGA / FC BARCELONA

La Fundació FC Barcelona i la Fundació Eric Abidal treballen per plegats en la lluita contra el càncer des de una vessant de sensibilització i divulgació dels valors associats a aquesta lluita com des de la vessant científica.

Amb aquesta aliança la Fundació FC Barcelona reafirma la el seu compromís amb la infància posant el focus en els infants més vulnerables.

La Fundació Éric Abidal és una entitat sense ànim de lucre que va néixer a Barcelona el setembre del 2013 i que parteix del desig del seu fundador de compartir un projecte humà que aconsegueixi millorar la salut o les condicions de vida d’altres persones.

La Fundació és el resum de l’experiència humana i personal d’Éric Abidal, a qui el 2011, quan jugava amb el FC Barcelona, se li va diagnosticar un càncer de fetge. Després d’una intervenció va tornar als terrenys de joc, però mesos més tard el càncer va reaparèixer i va haver d’esperar la donació d’un òrgan de seu cosí Gerard Armand. Posteriorment, gràcies a un programa de recuperació intensiu, Abidal va tornar al Camp Nou amb el FC Barcelona. Quan es va acabar la Lliga va ser fitxat per l’AS Mònaco, i finalment va jugar a l’Olympiacos grec, on va penjar les botes al desembre del 2014.