Esperit olímpic

Un projecte social pioner al continent africà

La Fundació Barça i el Comité Olímpic Internacional (COI) treballen conjuntament en diversos projectes socials a l'Àfrica. Fruit d'aquesta col·laboració s'ha aconseguit arribar a un gran nombre de països africans aplicant la metodologia FutbolNet que utilitza l'esport com a eina d'inclusió social amb un llenguatge i un valors  universals.

En concret, es promouen, entre els joves africans valors, de l'olimpisme com l'amistat, l'excel·lència i el respecte que també comparteix la metodologia FutbolNet creada per la Fundació Barça i que permet empoderar-se i generar oportunitats entre els infants que viuen en països amb més dificultats.

Col·laboració amb l'OlympAfrica Foundation

Implementació d'activitats esportives i socioeducatives a àrees rurals de l'Àfrica

Cada any, amb la col.laboració de l'organització OlympAfrica Foundation, es formen els directors i directores de diferents centres comunitaris d'arreu d’Àfrica en la metodologia de la Fundació basada en l'esport durant sis mesos per tal d'implementar activitats extraescolars amb tots els infants de 6 a 18 anys de l’entorn proper. Aquests centres acostumen a estar situats a les àrees  rurals i amb menys accessibilitat a recursos pels infants.

Actualment són 12 els països on s’implementa l’activitat regular amb la metodologia de la Fundació Barça  i cada any s’incrementa aquest nombre. Els centres actius són el Senegal, Mali, Burundi, la Costa d’Ivori, Moçambic, Lesotho, Zimbàbue, Gàmbia, Ruanda, Burkina Faso, el Níger i el Togo.

A cada país s’implementa aquesta metodologia als esports més populars del territori: corfbol, voleibol, atletisme, bàsquet, futbol, entre d'altres.

ALIANÇA

El nostre compromís amb el COI

L’aliança entre la Fundació Barça i el COI, signada el 2014, és la primera que l'organisme olímpic rubrica amb una fundació d’un club esportiu. Aquesta col·laboració s'ha materialitzat en diferents projectes per implantar la metodologia pròpia de la Fundació Barça a diversos països africans.

L’Olympafrica FutbolNet Cup treballa la inclusió social i el foment de valors basats en la metodologia de la Fundació Barça.

El nostre objectiu és que els infants i joves treballin diversos valors a partir de la pràctica de diversos esports, incorporant el diàleg com una part activa del joc.

Els tornejos se celebren cada temporada a una trentena de països africans amb la col·laboració de la Olympafrica Foundation.

Testimonis

Hem aconseguit arribar a un gran nombre de països del continent africà aplicant una metodologia pedagògica que està demostrant que el llenguatge dels valors i del futbol és universal

Thomas Bach

President del Comitè Olímpic Internacional