Creant un espai d'esperança per als nens i les nenes de la favela de Maré

La Fundació del Barça treballa amb el suport de la Fundación MAPFRE des del 2014 a la favela de Maré, una de les més vulnerables i amb més incidència de la violència de Rio de Janeiro. Uns 5.000 nens i nenes, que viuen en un context d'enfrontaments i tirotejos entre grups armats i amb incursions de la policia militar, han participat en aquest programa.

El programa ha contribuït a crear activitats en un entorn segur que ofereixen un acompanyament en l'àmbit educatiu i emocional dels infants i joves, que es focalitza en el foment d'habilitats i la transmissió d'eines per afavorir el diàleg i la convivència pacífica.

Sao Paulo

Projectes educatius a Sao Paulo

També amb el suport de Fundación MAPFRE, la Fundació ha col·laborat amb secretaries municipals d'educació de municipis de l'estat de Sao Paulo, per implementar el projecte FutbolNet a les activitats extraescolars en el context de les escoles locals, adreçades a infants i joves, i obertes a la comunitat.

Al municipi de Diadem treballem, des del 2019, en el programa "-Cidade na Escola-" (Ciutat a l'Escola) amb presència a 18 escoles. Des del 2019 també col·laborem en el programa "-Escola 360-" de la Secretaria Municipal d'Educació de Guarulhos, amb presència a 9 Centres Educatius Unificats (CEUs) del municipi de Guarulhos.

Documental

O Caminho do Sol, històries de llum a la foscor