Educació en valors

Sensibilitzar per millorar l'acollida de persones refugiades i migrants

L'objectiu de l'aliança amb Creu Roja és sensibilitzar sobre la crisi de les persones refugiades i millorar l'acollida a les nostres ciutats i comunitats. Ambdues entitats treballen en un projecte d'educació en valors anomenat Tant se val d'on venim, adreçat a infants.

En aquest sentit, s'han fet tot un seguit de tallers que tenen com a element central representacions de titelles que transmeten als infants de manera senzilla històries sobre la crisi de persones refugiades, implicant-los activament i permetent l’adquisició de valors humanitaris. L'espectacle va acompanyat d’altres activitats complementàries de reflexió i sensibilització que potencien la transmissió i interiorització d’aquests valors. Aquestes accions han arribat a més de 4.000 persones implicant-hi activament les famílies i el professorat de primària.

Una altra faceta important d'aquesta aliança amb Creu Roja són les donacions. En aquest sentit, s'ha fet una important tasca de donació de material i roba esportiva (pantalons, samarretes, mitjons, jaquetes, etc.) adreçada als col·lectius més vulnerables.

Col·laboració

Titelles per sensibilitzar sobre la problemàtica dels refugiats L’element central d’aquests tallers ha estat un espectacle de titelles en què s'ha utilitzat el diàleg com a eina d’entesa i participació en la transmissió d’aquests valors.

Implicació i aprenentatge

El nostre compromís amb Creu Roja

El 2017, des de la Fundació Barça i, en el marc del nostre programa de refugiats, ens vam unir a la Creu Roja amb l’objectiu de sensibilitzar la ciutadania catalana sobre la situació de les persones obligades a fugir de les seves llars.

Dissenyem tallers amb actuacions de titelles en els quals s’implica els infants i les famílies en aquest procés d’adquisició de valors humanitaris.

Promovem l’aprenentatge i posada en pràctica d’actituds i comportaments que milloren la convivència i el respecte de les persones nouvingudes.

Fomentem el sentiment d’empatia i solidaritat cap a la població migrada i refugiada i promovem la seva integració, prevenint conductes discriminatòries, racistes o xenòfobes.

Testimonis

L'aliança s'emmarca amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. És una clara aposta per l’educació en valors i el seu potencial transformador.

Josep Quitet

President de Creu Roja a Catalunya

Una samarreta, una pilota o una gorra poden fer feliç un infant, perquè el Barça li aporta un sentiment de superació, de lluita i solidari. Per això som Més que un club

Jordi Cardoner