Un esportista exemplar

Ambaixador de la Fundació FC Barcelona i referent de la diversitat i la inclusió

L'Àlex Roca és un esportista afectat per una paràlisi cerebral amb un 76% de discapacitat física conegut per haver participat en diversos triatlons i curses com la Titan Desert 2019, entre d’altres. L’Àlex te mobilitat reduïda a la part esquerre del cos i es comunica a través de la llengua dels signes. Gràcies a la seva història de superació personal a través de l'esport, s'ha convertit en un referent de la diversitat i la inclusió. Des del novembre de 2021 és ambaixador de la Fundació FC Barcelona.

Sensibilització

"El límit t'ho poses tu": les xerrades motivacionals de l'Àlex Roca

A més de tenir el càrrec honorífic d’ambaixador, l’esportista l'Àlex Roca col.labora amb la Fundació través de conferències motivacionals vinculades a la seva història parlant amb diferents col·lectius interns del FC Barcelona sobre el seu lema de vida i superació personal, El límit t'ho poses tu. A Roca l’acompanya la seva parella, Mari Carme Maza, que li fa també d’intèrpret, ja que l’atleta es comunica a través de la llengua dels signes. L’Àlex Roca dóna suport a l’estratègia de sensibilització de la Fundació sobre la diversitat en totes les seves formes.