Educació en valors

Sensibilitzar per millorar l'acollida de persones refugiades i migrants

L'objectiu de l'aliança amb Creu Roja és sensibilitzar sobre la crisi de les persones refugiades i millorar l'acollida a les nostres ciutats i comunitats. Ambdues entitats treballen en un projecte d'educació en valors anomenat Tant se val d'on venim, adreçat a infants.

En aquest sentit, s'han fet tot un seguit de tallers que tenen com a element central representacions de titelles que transmeten als infants de manera senzilla històries sobre la crisi de persones refugiades, implicant-los activament i permetent l’adquisició de valors humanitaris. L'espectacle va acompanyat d’altres activitats complementàries de reflexió i sensibilització que potencien la transmissió i interiorització d’aquests valors. Aquestes accions han arribat a més de 4.000 persones implicant-hi activament les famílies i el professorat de primària.

Una altra faceta important d'aquesta aliança amb Creu Roja són les donacions. En aquest sentit, s'ha fet una important tasca de donació de material i roba esportiva (pantalons, samarretes, mitjons, jaquetes, etc.) adreçada als col·lectius més vulnerables.

Col·laboració

Escape Room virtual 'Tant se val d'on venim' Participa a l'Escape Room de la Fundació Barça i Creu Roja i ajuda'ns a trobar l'Oxana.

Implicació i aprenentatge

El nostre compromís amb Creu Roja

El 2017, des de la Fundació Barça i, en el marc del nostre programa de refugiats, ens vam unir a la Creu Roja amb l’objectiu de sensibilitzar la ciutadania catalana sobre la situació de les persones obligades a fugir de les seves llars.

Dissenyem tallers amb actuacions de titelles en els quals s’implica els infants i les famílies en aquest procés d’adquisició de valors humanitaris.

Promovem l’aprenentatge i posada en pràctica d’actituds i comportaments que milloren la convivència i el respecte de les persones nouvingudes.

Fomentem el sentiment d’empatia i solidaritat cap a la població migrada i refugiada i promovem la seva integració, prevenint conductes discriminatòries, racistes o xenòfobes.

Testimonis

L'aliança s'emmarca amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. És una clara aposta per l’educació en valors i el seu potencial transformador.

Josep Quitet

President de Creu Roja a Catalunya