Col·laboració de la Fundació FC Barcelona i ACNUR

Colze a colze per visibilitzar la situació de les persones refugiades

El FC Barcelona i l’Agència de les Nacions Unides per als Refugiats van anunciar el mes de març de 2022 l’aliança que els unirà en la lluita pels drets dels infants i joves refugiats i que es reflectirà en les samarretes dels equips masculí i femení de futbol. Per primera vegada a la història, el logotip de l’Agència de les Nacions Unides figurarà en el dors de les samarretes blaugrana de la temporada 2022/23 presentades recentment, a sota del número, en un gest que servirà per llançar al món un missatge de solidaritat a favor dels més de 100 milions de persones que s’han vist obligades a fugir dels seus països.

L’aliança tindrà una durada de quatre temporades i és una col·laboració entre el FC Barcelona i la seva Fundació, l’agencia humanitària UNHCR/ ACNUR i l’associació Comitè Espanyol d’ACNUR.

Apropar la causa dels refugiats als aficionats

L'objectiu de l'entesa és apropar la causa dels refugiats als aficionats al futbol d'arreu del món, mentre que els projectes als quals la Fundació FC Barcelona donarà suport tenen com a objectiu millorar la vida dels nens, nenes i persones joves refugiades. Aquests projectes es focalitzaran en educació, salut, i igualtat d’oportunitats, amb una mirada especial a l’equitat de gènere i a la diversitat. Per aconseguir alguns dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) més rellevants, s’utilitzarà l’esport com a eina per facilitar la cohesió social dels menors refugiats i desplaçats amb la població d’acollida. UNCHR-ACNUR i la Fundació FC Barcelona col·laboren en projectes a Uganda, Colòmbia, Turquia i Malàisia.

Testimonis

El futbol porta alegria a milers de milions d'aficionats a tot el món. També proporciona una sortida transformadora per a milions de nens refugiats.

Filippo Grandi

Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats

L’acord forma part de les prioritats que el FC Barcelona i la seva Fundació: focalitzar-se en les persones refugiades al món.

Joan Laporta

President del FC Barcelona i de la Fundació FC Barcelona